recent
أخبار ساخنة

سعر ومواصفات Googel Pixle 4 XL مدعوم بالصور موبيزل

اعلنت شركة جوجل عن مجموعة من الموبايلات الخاصة بها والتي تعرف googel pixle وهي googel pixle 4 و ايضا النسخة البرو من هذا الهاتف googel pixle 4xl والذس نحن بصدد الحديث عن سعر googel pixle 4 xl ومميزات googel pixle 4 xl وبشكل عام موبايلات جوجل والتي تخفي عن كثير من الناس ومميزات هذه الهواتف انها تتلاقي التحديثات قبل اي هواتف اندوريد اخري .
سعر ومواصفات Googel Pixle 4 XL مدعوم بالصور

جوجل بيكسل 4 اكس إل المواصفات

  • يدعم شبكة الجيل الرابع 4G ويدعم هذا الهاتف مدخل شريحة واحدة بحجم النانو او نوع اخر يعرف بeSim وبيجي مع طبقة حماية من الزجاج من نوع كورينج جوريلا الجيل الخامس.
  • بيوزن موبيايل جوجل بيكسل الجديد حوالي 191 جرام وبيجي بأبعاد جيده جدا وهي طول 16 سم وعرض 7 سم وسمك 8.2 مللي ولكن يوجد شئ غبي من جوجل وهو الحافة السميكة في اعلى الشاشة يوجد عليها اعتراض.
  • بالنسبة لشاشة googel pixle 4 xl بتيجي بحجم 6.3 بوصة ودقة فائقة جدا 1440*3040 وبتيجي بطبقة حماية من زوجاج جوريلا الجيل الخامس وتردد 90 هرتز وده بيعطي تجربة سلسة في الاستخدام علي عكس كل الشاشات الي هي 60 هرتز وفي 2020 كل الشركات بتتجه الي إني تخلي الشاشات بتردد 120 جيجا هيرتز علشان تدي تجربة سلسة في الاستخدام من نوع سوبر اوموليد.
    سعر ومواصفات Googel Pixle 4 XL مدعوم بالصور
  •  طبعا بيجي موبايل جوجل بيكسل 4 مع نظام تشغيل اندوريد 10.0 وهي تعتبر اول هواتف تتلقي التحديثات قبل اي هواتف اخري ويأتي مع معالج اسناب دراجون 855 معالج عملاق .
  • بالنسبة للتخزين في موبايل googel pixle 4 xl لا يدعم مدخل كارت ميموري او مدخال ذاكرة بالمعني الصحيح وياتي مع ذاكرة تخزين 64 جيجا باست و 6 جيجا رام دي النسخة الاولى النسخة التانية بتيجي مع 128 جيجا بايت و 6 جيجا رام.
  • بالنسبة للكاميرا الامامية بيجي googel pixle 4 xl مع كاميرا ثنائية الاولي بجودة 16 ميجا بيكسل بفتحة عدسة F/2.4 والكاميرا الثانية بدقة 12 ميجا بيكسل بفتحة عدسة 1.7 للتصوير القريب وفيها 2x اوبتيكل زوم.
  • بالنسبة للكاميرا السلفي فبيجي مع كاميرا سلفي واحدة بدقة 8 ميجا بيكسل F/2 وبتدعم تصوير فديو بجوده FHD وكمان الكاميرا الخلفية بتسجل بجودة 4k.
    سعر ومواصفات Googel Pixle 4 XL مدعوم بالصور
  • من ضمن عيوب الموبايل انة مبيحتويش علي مدخل للسماعة جاك 3.5 مللي ومبيحتويش علي راديو.
  • من ضمن المميزات في جوجل بيكسل انو بيدعم الشحن السريع والشحن اللاسلكي وبيجي مع بطارية ضعيفة من نوع بوليمر ليثيوم بسعة 3700 مللي امبير.
وبيدعم بعض المميزات زي البلوتوث الجيل الخامس ومدخل USB c نقل البيانت بسرعة هائله والوايفاي وغيرها.
سعر ومواصفات Googel Pixle 4 XL مدعوم بالصور

سعر جوجل بيكسل موبايل

بالنسبة للسعر فهنسعروا بالدولار علاشان قيمتة ثابتة وسعره هو 741 دولار امريكي الموبايل بالنسبة للامكانيات والتصميم سعر غير منافس لكن بتاخد ميزة التحديثات الفورية من جوجل ومميزات اضافية في السوفت وير مبتلقيهاش في موبايل تاني.
سعر ومواصفات Googel Pixle 4 XL مدعوم بالصور

google-playkhamsatmostaqltradent